middle-bg (1)בב.jpg
DSC09519.jpg
האם התאוששת מספיק לאימון המפתח שלך? כמה זמן אמורים להיות אימוני האינטרוולים  שלך? האם עלי לרוץ היום את ריצת ה -800מטר למרות שמדד העייפות שלי גבוה? ישנן אינספור שאלות שהאתלט ישאל את עצמו לאורך כל עונה. אף על פי ששאלות אלו חשובות במהלך יום אימון, הן הופכות להיות חשובות עוד יותר במהלך מרוץ. זו הסיבה שהתכונה הטובה ביותר שיש לאתלט היא להיות ספורטאי משכיל. להלן 5 פריטים שכל הספורטאים צריכים לקחת בחשבון בעת ​​קבלת החלטות אימון ומרוצים.

 

1. הכרת מערכות האנרגיה וכיצד הן משפיעות על האימונים שלך.

כספורטאי, אתה צריך לדעת מה אתה יכול ומה אסור לך מבחינה פיזית. לדוגמה, אם אתה רץ 1600 מ' ואתה רץ ספרינט לאורך 600 מטר, תצטרך להאט באופן דרסטי בזמן שהגוף שלך צריך לעבד חמצן. עם זאת, עבור אותו רץ, אם רצת 1200 בקצב v02 שלך, אתה יכול לרוץ את 400 האחרונים בקצב אנאירובי לחלוטין. הכרת מערכות האנרגיה השונות וכיצד למקסם את התועלת שלהן באימון שלך נותן לספורטאים יתרון בידיעה מתי להגביר.
אם יש לך גישה למד כוח, מד דופק או כלי אחר למדידת עבודה/מתח, תוכל להתחיל להבין אילו מספרים קשורים לאיזו מערכת אנרגיה וכיצד ניתן למקסם בצורה הטובה ביותר את אסטרטגיית האימון/המרוץ שלך.
Screen Shot 2021-09-07 at 3.28.48 PM.png
2. הכרת עומס האימונים ומעקב אחר עייפות.

ספורטאי משכיל יידע כיצד כל אימון משפיע על גופו. המדדים של עומס האימון והעייפות מעניקים לספורטאים מבט יום-יומי על מידת ההכנה של גופם לאימון או למרוץ. כאשר ספורטאים מתחילים להבין את המדדים האלה, ניתן לנצל אותם גם באימונים בפועל. אם אתה מתאמן עבור רכיבה באיירונמן, אך גר בהרים, תרצה להתאמן לקראת עומס אימונים במקום 112 מייל. ייתכן שרכיבה של 70 קילומטרים בהרים הגבוהים גורמת לגוף ללחץ כמו 112 קילומטרים בגובה פני הים. הבנה של המדדים שלך תיתן לך את ההחלטה לנוח כשצריך, ולהמשיך הלאה כאשר מדובר באימון מפתח. אתה כבר לא צריך לשאול את עצמך אם אתה עייף מדי מהאימון אתמול, המספרים יעזרו לך.

 

3.הכרת היתרונות שלך ביחס לתחרות.

כספורטאי, ניתן לסכם את כל האימונים בשלוש המילים האלה ... "למקסם את הסיכויים שלך". כאשר אנו מתאמנים, ישנים, מתאוששים, אוכלים כראוי ומקריבים בילוי לילי כדי שנוכל להתעורר מוקדם, אנו ממקסמים את סיכויי ההצלחה שלנו. אתה צריך לקחת את אותה מנטליות לתוך המרוצים.
איך למקסם את סיכויי ההצלחה במרוץ? פשוט, אתה ממקסם את נקודות החוזק שלך ביחס לתחרות. אם הכוח שלך כרץ הוא הסף שלך, אז למה שתרוץ בקלות בקבוצה? אם הכוח שלך כרץ הוא ביציאה, מדוע לנסות להניע את הקצב? אם אתה רץ אולטרה שביל ומשקל קל במיוחד, למה שלא תדחוף את עצמך בעלייה? אתה צריך למקסם את הכוח שלך מכיוון שהוא מעמיד כל ספורטאי אחר בחיסרון. דע את נקודות החוזק שלך וצפה בתוצאות שלך משתפרות במהירות.

אם אינך יודע את נקודות החוזק שלך, עליך לבדוק כל אחת ממערכות האנרגיה והשרירים שלך כדי לראות מה הביצועים הטובים ביותר. אתה יכול לבדוק את זה במבחני שטח כגון ריצה של 100 מ ', 400 מ', 3000 מ '. ישנם מבחנים שונים לענפי ספורט שונים, אך הבסיס נשאר זהה.

 

4. הכרת אסטרטגיית התזונה שלך.

תזונה תהיה גורם מכריע בכמה אתה מצליח באימונים או במרוצים. לדעת מה עובד בשבילך ולהפוך אותו למוקד ייעודי הוא מה שמפריד בין הטובים ל"מקווים "ליום טוב. האם אתה מגיב טוב יותר לתזונה עשירה בפחמימות, או לחלבון גבוה? האם הגוף שלך יכול להתמודד עם 400 קלוריות/שעה בעת פעילות גופנית, או שאתה טוב יותר עם 200? האם אתה אוהב תזונה נוזלית בעת פעילות גופנית? איך הגוף שלך מתמודד עם קלוריות בטמפרטורות גבוהות? איך הגוף שלך מתמודד עם תזונה ב -160 פעימות לדקה?

כל אלה הן שאלות שתוכל לענות עליהן במהלך ימי האימון הרגילים והממוקדים שלך. הספורטאים המשכילים ביותר ניסו את התזונה השונה והסירו את הפריטים שיכולים להרוס ביום המירוץ.

 

5.לדעת מתי להתמקד ומתי להירגע מבחינה נפשית.

תוכנית אימונים שתוכננה כראוי תכלול אזורי מיקוד וזמנים להתאוששות. בדיוק כמו שהגוף שלך זקוק לזמן מנוחה, גם המוח שלך צריך להירגע. למרות שמטרות התוצאה יכולות להניע מאוד את ההתקדמות לאורך שנים, כל ספורטאי צריך לדעת מתי הוא נמצא בחלק נינוח בלוח השנה שלו. הספורטאים הטובים ביותר מציבים בראש סדר העדיפויות את ההתאוששות. בכך הם מבטיחים את המיקוד והכוח המנטלי הדרושים כדי להגיע לתקופות האימון העיקריות שלהם.

 
סיכום

הספורטאים הטובים ביותר הם אלה שמבינים את ענפי הספורט שלהם ואת הכלים המשמשים לעזור להם. במהלך האימונים והתחרות, יש אלפי שאלות שצצות. בעוד שלספורטאים רבים יהיה מאמן שיסייע בתהליך זה, מאמן לא יכול להיות איתך בשבילים, בפלטון, בטיפוס על קיר הסלע או בטיול במעלה האוורסט. באותם רגעים, הכול קשור למיומנויות ההכנה וקבלת ההחלטות שלך. ככל שאתה הופך משכיל יותר, כך אתה מקבל את ההחלטה הנכונה. ככל שתקבל את ההחלטה הנכונה יותר פעמים תגדיל את סיכויי ההצלחה שלך. על ידי למידה על 5 הנושאים הללו, תמשיך להתפתח כספורטאי. המשך ללמוד ולך לחקור את השלמות!